Har du bilder, oppskrifter, mønster eller noe annet du vil dele med oss? Send en mail ved å trykke på brevet nede på siden. Blir veldig glad for alt som kommer inn.

tirsdag 24. november 2009

Lag marsipanjordbær med barna:)

Du trenger:
150 g  Marsipan
150 g  Sukker
  Konditorfarge, rød
10  Jordbærstilker i plast

 Slik lager du dem:
Vei opp marsipanbiter på 15 gram.
Trill til kuler og form de deretter litt mellom håndbakene, slik at de får form som et jordbær.
Dypp de deretter forsiktig i litt rød konditorfarge og legg dem litt på tørkepapir. (De skal kun renne litt av seg på tørkepapiret, ikke tørke.)

Rull de deretter i sukker.
Sett på jordbærstilk.
Jordbærstilker får du kjøpt bl.annet her

Disse er jo kjempeflotte å pakke i cellofanposer, og gi til en søtnos til jul:)


Bilde er hentet fra nettet.



2 kommentarer:

ASSA sa...

Det er så få norske juleblogger, men her fant jeg en - det var morsomt.
Som den juleglade person jeg er så kommer jeg til å kikke innom deg framover :)

Anonym sa...

Har prøvd å lage dem og det er helt super lett :):):) Jeg elsker den blogg og håper at det kommer flere, men skal ikke presse å sette i :) Flere ting hos den blogger har jeg lagt. Bla. lys, fyrstikk, jordbær. TAKK :) GOD JUL!
Hilsen Helle Christiansen