Har du bilder, oppskrifter, mønster eller noe annet du vil dele med oss? Send en mail ved å trykke på brevet nede på siden. Blir veldig glad for alt som kommer inn.

mandag 23. november 2009

Hjemmelagede juleklokker

Ann Katrin har laget disse flotte juleklokkene, og snill som hun er, vil hun dele dem med oss her på kreativ juleglede:)
Her forklarer hun oss hvordan hun har laget dem. 


Jeg har laget litt julepynt og dette er perfekt som personlig julegave. Jeg har brukt mønsterark fra den nye juleserien til 3ndy papir og
har brukt en mal jeg har tegnet selv. (Du får 2 "klokker" av et mønsterark i str 30 cm x 30 cm/ 12 x 12 inch.) Lengden på malen er 15 cm.
Du bretter et ark, tegner av malen og klipper rundt.
Jeg har brukt tre stk til hver klokke (altså 6 biter av et mønsterark). Så limer du bitene sammen.
Husk at den siden du vil skal synes bør være brettet inn. Se eksempelbildet: siden med tallene er brettet ut og siden med grønn pynt er den som skal synes.
Før du limer på siste del, legger du en tråd/hyssing gjennom hele klokken. Dette er oppheng og til eventuelt pynt i bånd.
Til slutt har jeg pyntet med to sirkler som er limt sammen over båndet (sirklene er ca. 4 cm i diameter) og har festet en perle i bånn.
Til pynt i midten kan du også bruke snøkrystaller, bilder, perler og mye annet. Her er det mange muligheter.

 
Tusen takk Ann Katrin!
Og dere som lager disse etter malen her, må gjerne legge igjen en kommentar i kommentarfeltet, og linke til deres juleklokker:) Alltid morro å se for oss andre:)

Ingen kommentarer: