Har du bilder, oppskrifter, mønster eller noe annet du vil dele med oss? Send en mail ved å trykke på brevet nede på siden. Blir veldig glad for alt som kommer inn.

torsdag 14. oktober 2010

Julekort

Her viser Camilla i AS hvordan hun laget sitt julekort. :)


Jeg har laget to forskjellige julekranskort, et litt annerledes julekort kanskje.
Her kommer en liten bildeserie av hvordan jeg gjorde det:

Jeg begynte med å lage en runding av en tynn ståltråd.



Så tvinna jeg blomsterstilkene rundt, og plasserte blomstene sånn ca der jeg ville ha dem.



Klipte av noen stilker og tvinna de rundt en malepensel, plasserte de rundt omkring på kransen for å få mer grønt på. Bladene har jeg skjært ut med silhouette, de limte jeg under kransen.



Delte opp en hamptråd og surra den også rundt kransen.





Kortet mitt er 10x10 cm. Med mønsterark fra Ladybug and friends.



Jeg rev og svertet kantene, og krølla arket. Rulla opp hjørnene litt.



"God jul" er ikke et stempel, det er skrevet ut fra pc på akvarellark.



Og sånn ser det ut etter jeg har krølla arket, revet kantene og sverta med brun stempelpute.

Har også rulla opp endene hver sin vei.

Slik ble det ferdige kortet:


Limte noen roser i hjørnene av kortet, kransen på kortet, "god jul" er festet med 3d-puter i midten. Jeg laget også noen små sløyfer av hamptråd og festet på kortet.


Her er en annen versjon av et julekranskort:


Bare rett på hvit bazzill. Grønne greiner i en sirkel, God Jul-stempel i midten.





Limer på 8 julestjerner, røde og hvite.


Slik ble det ferdige kortet:


Har tatt på mer grønne greiner, glitterlim på både blomster og blader, noen halvperler her og der, og til slutt et par røde sløyfer. Også har jeg runda kantene.


Slik ble kortene inni:


Teksten inni dem har jeg funnet på nettet og skrevet ut.



1 kommentar:

Elisa sa...

Kjempeflott krans! og takker for flott tutorial!:) Denne skal testes ut!:)
-Klem-